|
Dit lijkt heel logisch, zodra je een paar regels hebt getypt of de camera enkele seconden laat draaien, ben je toch al ergens begonnen. Toch gaat het vaak al fout bij die eerste regel of eerste tien seconden. De eerste regel of 10 seconden zijn namelijk het belangrijkste van het hele verhaal. Trek jij niet de aandacht, dan zal de lezer ook niet verder willen lezen of jouw video af willen kijken en daarom jouw website verlaten.
Zorg er daarom voor dat je in direct spanning opbouwt of een probleem omschrijft. Later in jouw story zal de oplossing voor dit probleem of spanning naar voren komen.
Wil jij starten met storytelling maar weet je niet goed hoe USA Phone Number List je moet beginnen? Met ons interactieve stappenplan nemen wij jou bij de hand door tien eenvoudige stappen.
Download gratis
Tip 13: Val met de deur in huis
Sla de intro over en begin direct met het verhaal. Vertel dus niet wie je bent en waarom je de story hebt gemaakt, maar val direct met de deur in huis. Wil je toch graag een intro toevoegen aan jouw story? Begin dan met de zin: ‘Ik ga je nu een verhaal vertellen.’ Je hebt direct de aandacht van de kijker of lezer en vanuit daar kun je gemakkelijk verder bouwen aan de rest van de story.
Tip 14: Speel met het plot
Er zit een verschil tussen story en plot. Een story is het complete verhaal van A tot Z. Maar dit hele verhaal zal waarschijnlijk langdradig zijn met irrelevante informatie. Het plot is dat waar de story om draait, de kern van het verhaal. Voor het plot haal je hier de stukken met de belangrijkste informatie uit. Speel hier mee, draai elementen om en creëer een interessant verhaal dat jouw bedrijf goed op de kaart zal zetten.
|
|